Як музика може допомогти дитині досягти успіху в навчанні?
• Одною
з причин, чому багато школярів погано засвоюють математику, є
нездатність просторово уявляти предмети. Через це діти не можуть
записати розв’язання в стовпчик, правильно зрозуміти умову задачі,
плутають математичні символи. Завдяки знанню нот, інтервалів і
послідовності звуків в акорді дитина вже ніколи не переплутає "право" і
"ліво" - оскільки для кожної руки (у піаністів, наприклад) призначена
своя партія.
• Музика
розвиває всі види сприйняття і задіює всі види пам'яті: моторну,
асоціативну, слухову, зорову і образну. Граючи твір, юний музикант
вчиться розуміти, що у цей момент відчувала рука, що креслить ноти, які
переживання випробовував сам композитор. Такому дитяті набагато легко
буде уявити яку-небудь історичну подію, розказану вчителем, і крім того
- не складе труднощів запам'ятати його.
• Музика
допомагає опанувати інші види мистецтв, оскільки добре розвиває
асоціативне мислення - фантазію, емоції... Ейнштейн, наприклад, грав на
скрипці; Леонардо да Вінчі співав і викладав спів; Глінка, Шевченко
прекрасно малював. Багато дітей, переставши займатися музикою,
починають писати не за віком глибокі, емоційні, образні і ритмічні
вірші і вигадування.
• Дуже
часто дитя на слух сприймає все правильно, але, як тільки його просять
записати сказане або повторити почуте (наприклад, який-небудь ритмічний
малюнок), плутається і робить масу помилок. Це означає, що у нього, як
і у багатьох сучасних дітей, не сформовані зв'язки між слуховим
аналізатором і руховою системою, і саме це часто стає причиною
безграмотного письма. Гра на музичному інструменті сформує відчуття
ритму і налагодить координацію між слухом і моторикою рук. Здатність
ділити музичний твір на фрази, володіти музичною символікою допоможе
дитині навчитися структуровано формулювати свої думки як в письмовій,
так і в усній мові.
• Люди
з музичним вихованням - чуйні співбесідники, за одною лише інтонацією
вони легко розуміють настрій співбесідника, подібно до того, як
відчувають думки і настрій композитора, чий твір виконують. Музика
робить людину більш комунікабельною, адже музикант знаходиться в
постійному пошуку контакту із слухачами.
• Музика
допомагає правильніше оцінити свої здібності. Виступ на концертах,
участь в конкурсах, публічна демонстрація свого таланту дозволяє дітям
об'єктивно поглянути на себе з боку.
• Людина,
що здобула музичну освіту, помітно працелюбніша, цілеспрямованіша і
наполегливіша в своїх прагненнях, адже музика привчила її до щоденної
праці, виховала в терпіння, силу волі і посидючість.
• І,
нарешті, музика удосконалює людину - дає особливе бачення навколишнього
світу, учить не лише слухати і дивитися, але і чути і бачити, а отже,
відчувати. Ваше дитя стане емоційнішим, життєрадісним, його світ буде
насиченим і барвистим. Він ніколи не стане буркотуном або занудою, але
виросте веселим, всесторонньо розвиненим, упевненим в собі і, значить,
щасливою людиною.
"Домашний очаг", июнь 2002
Олександра Соболева,
Ганна Потаніна, нейропсихологи За матеріалами сайту http://teacher.at.u
|