Вівторок
24.06.2025
09:59
Форма входу
Категорії розділу
Мои статьи [157]
Пошук
Друзі сайту

Територія Арт

Каталог статей

Головна » Статті » Мои статьи

Корекційно-відновлювальна та розвивальна робота

«Акцент на позитив»

«Життя цілком, у всіх його аспектах – це музика;і реальне духовне досягнення -налаштувати самого себе на гармонію цієї  досконалої мелодії»

Хазрат Інайят Хан.

Формування умінь та навичок учнів протистояти життєвим труднощам, контролювати та покращувати свій емоційний стан як засіб запобігання суїцидальних проявів

Мета: збереження психічного здоров’я дітей і попередження емоційних розладів, вироблення конструктивних способів дії у важких ситуаціях, опанування прийомів, що дозволяють упоратися із зайвим хвилюванням, тривогою, допомогти дітям навчитися управляти власними емоціями, почуттями, контролювати емоційні реакції та регулювати їх, знаходити адекватні способи вираження почуттів і емоцій.

Коли людина залишається наодинці зі своєю проблемою, то проблема постає непомірно великою і нерозв’язною. Зважаючи на загрозу кризового психоемоційного стану для будь-якої дитини у сучасному  агресивному світі, слід заздалегідь налаштувати підлітків на доцільність пошуків допомоги в разі виникнення обтяжливих особистих проблем.

Під час заняття дитина має усвідомити, що між думками, почуттями й поводженням існує зв'язок, який сприяє інтуїтивному прагненню до встановлення внутрішнього балансу, гармонії життя у згоді із самим собою і світом.

  1. Вправа «Мій настрій сьогодні»

Мета: визначити стан настрою, розвивати здібність розуміти емоційний стан інших.

Матеріали : панно «Веселка», квіти-жетони.

На початку заняття психолог роздає учням квіти-жетони. Психолог пропонує подумати і розмістити свої жетони на смужку веселки (панно) того кольору, який відповідає їх настрою сьогодні.

Психолог. Я бачу за цією веселкою, що у більшості з вас сьогодні …….. настрій. Ну що ж, на нашому сьогоднішньому занятті ми постараємося  покращити свій емоційний стан, навчимося регулювати свої емоції та виражати почуття.

 

  1. Вправа «Телефакс»

Мета: сформувати сприятливу психологічну атмосферу, почуття єдності групи.

Матеріали: чистий аркуш паперу, олівці, аркуш, де було б зображено декілька неважких для малювання об’єктів (дерево, будинок, риба, квітка)

Група об’єднується в команди. Усі сідають одне за одним. Перший у ряді учасник отримує аркуш паперу й олівець, останній  - картинку із зображенням (її ніхто не повинен бачити.)

Психолог. Зараз кожна команда працюватиме, як телефакс. Для цього учасники повинні точно і швидко передати повідомлення. Це повідомлення – просте зображення предмета, яке малюють вказівним пальцем на спині учасника, котрий сидить попереду. Гравці не повинні розмовляти між собою. Коли повідомлення прийде до «художника», він малює предмет і повідомляє : «Готові!» Після цього перевіримо, яка команда правильно прийняла «телефакс»

Питання для обговорення:

  • Що ви відчували, коли «приймали повідомлення»?
  • Що відчуваєте зараз?
  • Як ви гадаєте, що допомогло команді швидко і точно спрацювати, як факс?
  • Так і в житті – завжди знайдуться люди, які вас зрозуміють, підтримають, які допоможуть вам у ваших проблемах.  Не потрібно боятись звертатись за підтримкою та порадою до людей, до своїх  батьків,друзів, знайомих, вчителів. 

 

  1. Вправа «Витинанка»

Мета: зняття емоційного напруження,  зміцнення образу свого «Я»

Учасники отримують аркуші паперу, заплющують очі і виконують інструкції ведучого:

  1. Зігнути аркуш навпіл.
  2. Відірвати правий куточок.
  3. Зігнути навпіл.
  4. Відірвати лівий куточок.
  5. Зігнути навпіл.
  6. Відірвати правий куточок.

Питання для обговорення.

Чи схожі у вас витинанки?

  • виконуючи одні і ті ж дії, результат у кожного свій.  Так і в житті – людей багато, та жодна людина на схожа на іншу, кожна людина – унікальна, неповторна та загадкова.  В кожної людини своє неповторне життя і потрібно оберігати його та любити!

 

  1. Вправа «Подорож до Сонця»
  2. покращення емоційного стану, протистояння життєвим труднощам, вміння слухати себе, розвинути здатність до релаксації.

Матеріали : аудіозапис тихої, спокійної музики.

Учні під звуки легкої музики та коментарі психолога влаштовуються зручно на своїх стільцях, заплющують очі.

Психолог.

  1. Сядьте зручно. Заплющте очі й розслабтеся. Зробіть кілька глибоких вдихів і видихів. Викличте в спогадах той день, коли ви почувалися абсолютно щасливими. Спробуйте пережити цей стан щастя. А в чому він виражається особисто у вас? У відсутності тривог, сумнівів, у відчутті удачі, подолання всіх перешкод? В усвідомленні власної унікальності, неповторності, упевненості в собі? У впевненості в любові й дружбі оточуючих?
  2. Спробуйте визначити свій рівень щастя на сьогоднішній день. Що вам заважає насолодитися станом щасливої людини на всі 100 відсотків? Ви відчуваєте, що вас хтось несправедливо скривдив? Ви відчуваєте, що все «марно, все безнадійно»? Не тривожтесь про майбутнє! Не тривожтесь про минуле! Не порівнюйте себе з кимось!
  3. Складіть перелік усього того, за що ви можете бути вдячні долі в цей момент. Простежте, щоб до вашого переліку було включено все, що варто подяки: сонячний день, ваше здоров’я, здоров’я членів родини, несподівана радість, цікавий епізод, житло, їжа,краса, любов, мир. Ви фіксуєте факт, що у вашому житті чимало досить позитивних моментів.
  4. Зафіксуйте в собі стан волі, внутрішньої незалежності, віддаленості від тривог, сумнівів у собі,страхів. Усвідомте, що щастя – це те, що є , а не погоня за майбутніми досягненнями.
  5. Пригадайте полум’я свічечки, його золотавий колір, тепле та ніжне світло. Зосередьтеся на полум’ї, повільно перемістіть його до серця. Ваше серце подібне до квітки, а полум’я зігріває та наповнює яскравим світлом серце. Це світло всі негативні почуття перетворює на любов. Ваше серце, як сонце, теж починає випромінювати ніжне тепло та неймовірне світло.
  6. Теплі промінчики сонечка пробігають по ваших руках до самих кінчиків пальців. Здається, що в долонях уже не одне, а два маленьких сонця. Саме вони випромінюють любов.
  7. Усе ваше тіло наповнене теплом. Світло любові у серці хоче розділити цю любов з усіма, хто вас оточує. Ніщо не зупинить світло сонця, ніхто не залишиться у пітьмі. Сонце випромінює світло і тепло на весь світ, на все ваше життя, на ваше місто, село, школу , клас. Воно торкається всього живого: рослин, дерев, квітів, дарує своє тепло тваринам. Світло любові наповнює всю Землю, весь Всесвіт і ваше серце також. Усе об’єдналось, усе єдине. Збережіть це світло, не дайте йому згаснути. Повільно розплющуйте очі, усміхніться своїм товаришам.

 

  1. Вправа на самостійне швидке зняття напруження в 12 точках

Мета: зняття напруження, покращення емоційного стану.

  1.  

 - Для зняття напруження необхідно почати повільні кругові рухи очима — двічі в одному напрямку і двічі в іншому.

- Сконцентрувати увагу на віддаленому предметі, а потім переключити її на предмет, що знаходиться близько.

- Насупитися, напружуючи м’язи коло очей, а потім розслабитись.

-  Після цього кілька разів широко позіхнути.

-  Розслабити шию, спочатку похитавши головою, а потім покрутивши нею зі сторони в сторону.

-  Підняти плечі до рівня вух і повільно опустити.

-  Розслабити зап'ястя і покрутити ними.

-  Стиснути і розтиснути кулаки, розслаблюючи кисті рук.

- Зробити три глибоких вдихи і м'яко прогнутися в хребті вперед — назад, із сторони в сторону.

- Напружте і розслабте сідниці, а потім ікри ніг.

- Покрутіть ступнями, стисніть пальці ніг таким чином, щоб ступні вигнулися догори.

 

Питання для обговорення.

  • Чи покращився ваш стан після цієї вправи?
  • Що ви відчували, коли виконували враву?
  •   Виконуючи різноманітні вправи, можливо покращення настрою, емоційного стану.  Після виконання цієї вправи, ваше тіло звільниться від напруження в дванадцятьох основних точках!

6. Вправа «Чаша життя»

  • формування умінь та навичок учнів протистоянням життєвим труднощам, психологічна підтримка.
  • чашка та вода.
  • Я наливаю повну чашу води до країв. Усі ми знаємо, що таке для людини вода. Це життя- це здоров’я, це – навколишній світ. Вона має пам'ять і містить в собі інформацію минулих століть. Вона – на ш друг. Не даремно при хрещені людини її обов’язково омивають водою. А тепер заплющимо очі і обережно передаємо чашу по колу одне одному, намагаючись не розплескати воду. Уявіть, що вода – це ваше життя. Збережіть, не розплескайте воду, не розплескайте своє єдине, неповторне, гарне, щасливе життя!

 

Категорія: Мои статьи | Додав: TaNya (12.01.2015)
Переглядів: 1593 | Рейтинг: 0.0/0 |
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: