Неділя
22.06.2025
21:47
Форма входу
Категорії розділу
Мои статьи [157]
Пошук
Друзі сайту

Територія Арт

Каталог статей

Головна » Статті » Мои статьи

Психопросвітницька робота
Тренінгове заняття «Острів творчих скарбів» Мета: Продовжувати відпрацьовувати способи взаємодії в групі, стилі і психологічні вміння учнів, необхідні для ефективного вирішення поставленої задачі. Практикувати нові навички у розвитку ідей шляхом створення реклами продукту. Сприяти груповому зімкненню, зближенню групи, підвищенню настрою гравців, зняттю втоми. Створити добрий настрій, сприяти згуртованості колективу. Обладнання 1. Інформаційний аркуш “Правила роботи в групі”. 2. Роздатковий матеріал: Аркуші формату А4 по 2 на кожну групу. Картки до гри “Знайди пару” по кількості учнів Картинки з зображенням продуктів харчування -1 на кожну групу Картки до гри “Зрозумій мене” Фломастери, маркери. 3. Малюнок “Безлюдний острів”. План. 1. Вправа “ Ми – команда ”. 2. Вправа “ Розплутування змії ”. 3. Вправа для релаксації “Австралійський дощ”. 4. Вправа “ Знайди пару ”. 5. Вправа “Обід”. 6. Вправа “ Зрозумій мене “. V. Підведення підсумків уроку. І. Організаційний момент. Привітання. Вправа для емоційної розминки ““Бджоли” Всі вийдіть на середину класу, закрийте очі на рахунок “раз”. На рахунок “два” – починаєте рухатись, і при цьому треба дзижчати, як бджоли. “ Три ” – із закритими очима, не торкаючись один одного, спробуйте стати в коло. Відкрийте очі, і взявшись за руки, уважно поди- віться один на одного. Ми – разом, але те, що ми команда, треба буде ще довести. 1. Правила роботи в класі (групі). Наша сьогоднішня розмова вимагає великої уваги і зосередженості від кожного з вас. Тому хочу нагадати, що на занятті немає правильних і неправильних відповідей, існує думка кожного і саме вона є цінною. Для більш ефективної роботи нам необхідно виробити (або повторити) правила спілкування: 1) уміти слухати один одного; 2) говорити повинен хтось один; 3) говорити слід по суті; 4) необхідно ділитись думками в голос; 5) поважати почуття інших; 6) неприпустимо приниження достоїнств; 7) висловлювати слід по піднятій руці; 8) поважно відноситись до всіх учнів без винятку; – Чи допомагає (або допоможуть, якщо завдання ставиться вперше) правила в роботі під час тренінгу? – Що дає нам повторення правил? – Чи важливо дотримуватись цих правил у повсякденному житті? – Чому? 2. Розподіл учнів на три групи (спосіб довільний). Психолог: “…Коли я вранці вийшов на палубу, Острів скарбів здався мені зовсім не таким, як учора. Більшу частину його вкривали темні ліси. Одноманітний сірий колір переривався в деяких місцях жовтизною піщаного узбережжя і зеленню якихось високих дерев, схожих на сосни. Ці дерева зростали то по одинці, то купами і піднімались над рівнем лісу, але загальний вигляд острова був дуже сумним. На верхівках пагорбів стирчали гострі голі скелі . Не знаю, що на мене вплинуло – ці сірі, сумні ліси, ці ріки, оголені камені, але мені чомусь стало сумно і страшно. Із першого погляду я зненавидів Острів скарбів”.- Так розповідав читачам хлопчик Джим – герой чудового твору Р.Стівенсона “Острів Скарбів”. - Чи були у Джима підстави говорити так про острів? Чому? - Чи один був Джим на острові? - Може людина впоратись із труднощами, якщо вона оточена людьми, які не розуміють її або бажають зла? (бесіда) - Сьогодні ми з вами перевіримо, від чого залежить успіх людей, які опинились в екстремальних умовах. Наша задача – довести, що людина лише тоді зможе подолати труднощі, коли є друзі, спроможні зрозуміти і допомогти. Давайте уявимо, що ми потрапили на такий сірий і безлюдний острів. Коли нас врятують, невідомо. Зрозуміло, наша головна задача - вижити, а життя сповнене небезпек і труднощів. Успіх нашого життя на острові залежить, насамперед, від розуміння того, що ми команда. (Додаток 1) Вправа 1. ”Ми – команда” Обстежувати острів будуть 3 команди. Протягом дня ви радились, яким буде склад кожної з них. Тому зараз – завдання: 1. Вибрати капітана. 2. Дати назву команді. 3. Розробити 4 основних правила життя на острові. (робота в групах, звучить музика) Вправа 2. Розплутування змії. Чи вміємо ми бути спостережливими і уважними? Один представник команди виходить за двері. Команда – суперник вишиковується в ше- ренгу за руки – утворює ланцюг, який зображує змію. Перший і остан- ній учасники – голова і хвіст змії. Як це часто буває, змія скручується в різні кільця – заплутується. Давайте і ми заплутаємось. Я запрошую учасника із-за дверей і пропоную йому розплутати змію. Говорю, що у змії є голова і хвіст, а ініціатива при заплутуванні нале- жала голові змії. Правила: 1. Учасники можуть лише підказувати своєму гравцю. 2. Якщо змія “розірвала руки” через того гравця, який їх розплутує-він не виконав завдання. Далі – команди змінюють позиції. Вправа 3. Знайди пару Вивчаємо острів далі. Ми опинились в джунглях, де багато різних тва- рин. Щоб вижити, треба знайти свою пару. Кожен отримує картки, на яких лише одне слово - назва тварини. Якщо у вас написано, наприклад, бегемот, знайте, що у одного з грав- ців протилежної команди також написано бегемот. Правила: 1. Не показувати картку, до кінця гри не промовляти слово в голос. 2. Дозволяється користуватися усіма виразними засобами – жестами, рухами, мімікою обличчя. 3. Коли знайдете свою пару, продовжуйте мовчати, поки не сформую- ться всі пари і я не запитаю у всіх гравців: “Хто ви ?” Вправа 4. Вправа для релаксації “Австралійський дощ” Учні стають в коло. За прикладом вчителя по черзі ланцюжком виконують рухи руками, імітуючи шум дощу. Учитель показує рух, усі повторюють його, поступово приєднуючись один до одного.  Чи знаєте ви, який австралійський дощ?  Піднімається вітер (потираємо руки).  Падають перші краплини дощу (клацаємо паль¬цями).  Почалася злива (плескаємо долонями по стег¬нам).  Злива перетворилася на бурю (тупаємо).  Ось буря стихає (плескаємо долонями по гру¬дині).  Стихає злива (плескаємо долонями по стег¬нам).  Закінчується дощ, падають останні краплі (кла¬цаємо пальцями).  Шумить тільки вітер (потираємо долоні).  Австралійський дощ скінчився. Сонце! (Діти піднімають руки вгору) Вправа 5. “Обід” Ми оглянули більшу частину острова. Настав час пообідати. Кожна команда має певний запас їжі. Але за законами острову треба поділи- тись ними з суперниками. Останні зовсім не впевненні, що те, що ви їм запропонуєте, можна їсти. Тому ваша задача: Створити лаконічну, але переконливу рекламу свого продукту, використовуючи лише правдиві дані. 1. Радитись з усіма гравцями команди. 2. Дозволяється імпровізація створеної ідеї. (Продукти, наприклад: фрукти, борщ, мінеральна негазована вода) Вправа 6 “Зрозумій мене” Час відпочити і пограти. Але чи у всих є настрій для гри? Можливо, хтось втомився, а хтось захворів? Чи зможете ви вчасно помітити і вір- но оцінити стан своїх товаришів? Кожна команда отримує три картки з завданням: передати настрій, не користуючись словами. - Як швидко ви виконали завдання? З якими завданнями було легше справитись? Чому? - Чи легко побачити, що вашому товаришу сумно? Весело? - Які висновки слід зробити? - Підсумок: Острів пройдено. Але це можна зробити лише тоді, коли люди діють разом. Чи все у нас виходить з першої спроби ? Стали всі в коло, взялись за руки. Підсумуємо нашу роботу: починаємо з капітана, працюємо по колу за такою схемою: “Мені сьогодні не вдалося…(вдалося…)→ наступний гравець: ”Але ти молодець, бо…Я сьогодні зміг…(не зміг…) → і т.д. Таким чином, кожен з нас впевнився ще раз у великому значенні друж- би, взаємоповаги і взаєморозуміння.
Категорія: Мои статьи | Додав: TaNya (24.01.2019)
Переглядів: 188 | Рейтинг: 0.0/0 |
Всього коментарів: 0