Особистісно зорієнтований підхід у навчанні – це сприйняття індивідуальності,
самоцінності дитини
* Найголовніше
завдання вчителя: максимально активізувати внутрішні ресурси своїх вихованців,
щоб вони самі могли успішно впоратися з різноманітними навчальними, а в
подальшому - виробничими проблемами.
* Якщо
вчитель ставитиметься до учня без справжнього інтересу і поваги, у того не буде
жодних підстав сприймати себе як особистість.
* Щоб
зрозуміти учня, його думки, почуття, вчинки, треба брати емоційну участь у
стосунках з ним, навчитися відчувати до нього постійний інтерес. Позиція
безпристрасного арбітра згубна для справи.
* Такому
вчителю, форми і способи діяльності якого статичні, не змінюються від уроку до
уроку, від року до року, сьогодні нічого робити в класі.
* Якщо
учень не сприймає ваших дій (способів впливу) щодо нього, то це означає лише
одне: ці дії не відповідають його особистісним особливостям.
* Якщо
вам потрібно висловити зауваження учневі, то зробити це слід дружелюбно і з
повагою до нього. Ваше несхвалення його поведінки в певній ситуації втратить
негативний ефект.
* Якщо
виник конфлікт з учнем, не шукайте способів будь-що утвердити свою правоту.
Спробуйте знайти взаємоприйнятні шляхи його розв’язання.
* У багатьох своїх
учнях учитель вбачає однодумців і спільників. Досягти професійного успіху
вчитель може, лише узгоджуючи свої дії з ними.