Середа
25.06.2025
22:38
Форма входу
Категорії розділу
Мои статьи [157]
Пошук
Друзі сайту

Територія Арт

Каталог статей

Головна » Статті » Мои статьи

Корекційно-відновлювальна та розвивальна робота

Тема: Психологічний аналіз педагогічних конфліктів

 

Мета: Розвиток та набуття навичок аналізу педагогічного конфлікту за визначеною схемою.

Порядок проведення тренінгу

Підготовчий етап: Педагоги за рекомендацією психолога засвоюють інформацію про знання вікових закономірностей конфліктів школярів між собою та дорослими, принципів оцінки ролі конфлікту в розвитку психіки та особистості дитини, основні правила поведінки дорослих у конфлікті з дітьми.

 

Хід роботи. Кожна група педагогів отримує картку з описом конфліктної ситуації.

 

Інструкція: за наведеною нижче схемою проаналізуйте конфліктну ситуацію.

 

Схема аналізу.

1. Причини конфліктної ситуації (зовнішні і внутрішні, умови її виникнення).

2. Смисл конфлікту для кожного учасника.

3. Помилки спілкування в ситуації.

4. Перспективні виховні та пізнавальні цілі при різних варіантах розв’язання конфлікту.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Зміст ситуації педагогічного конфлікту

 

 

1. Йде урок української мови. Вчитель, йдучи класом, зупиняється біля парти семикласника.

- Що ти робиш? – запитує вчитель. 

- Пишу, - спокійно відповідає учень.

- Покажи.

- Ага, а Ви заберете.

- Покажи, тобі говорять!

Учень з гордою посмішкою витягує сирий від акварельних фарб номер журналу.

- Ось, журнал свій пишу.

Вчитель у гніві вириває з рук учня журнал.

- Я ставлю тобі двійку за чверть!

 

 

2. Йшов урок фізики. Вчитель перевіряв домашнє завдання.

- Ти знову не виконав завдання? – звернувся він до одного з учнів.

- Я … я – спробував пояснити причину Юрко.

Але вчитель перервав його:

- Що ти мелеш? Я тебе знаю. Тебе могила виправить!

Обличчя хлопця поступово наливалося кров'ю і врешті-решт він вигукнув:

- Так, не виконую – хоча це був перший випадок – і не буду виконувати. Я не розумію матеріалу, а Ви ніколи не влаштовуєте додаткових занять та консультацій, нікому нічого не роз’яснюєте.

Юрко замовк, опустивши голову, а вчитель спокійно продовжував урок.

 

 

3. Світлана не підготувала урок.

- Одиниця, - сказав учитель. – Давай щоденник!

- Я вдома забула, - відповіла учениця.

- Завтра подаси, а одиницю я поставлю в журнал.

Потім вийшов відповідати Левко. Учитель здивувався: Левко ще ніколи так добре не відповідав…

- Молодець! Дванадцять, - посміхнувся педагог.

Левко не міг приховати своєї радості: це була чи не перша в його житті "дванадцятка".

- Давай щоденник! – повернувся вчитель до Левка.

Учень незграбно переступає з ноги на ногу.

- У мене немає щоденника.

Тоді вчитель сухо відповів:

- В такому випадку я тобі "дванадцятку" в журнал не ставлю, буде щоденник, тоді ще раз викличу тебе.

4. За сім кілометрів ходив Борис до школи. Щоб дорога не здавалася нудною, довгою, хлопчисько брав з собою собаку. Поки йшли уроки, пес чекав свого хазяїна на вулиці. Побачив один учитель собаку і запитав:

- Чий же цей пес?

- Мій, - відповів Борис. Учитель посміхнувся і сказав:

- Гарний пес. З ним тобі в дорозі веселіше, та й охороняє він тебе.

Прийшов на урок інший вчитель, побачив собаку і розсердився:

- Щоб більше цього собаки тут не було!

- Це мій пес, - намагався пояснити хлопець, - він мене проводжає до школи, охороняє в дорозі.

- Негайно забери собаку. Тут не цирк!

Другого дня Борис не пішов на урок до цього вчителя. Він сидів з собакою під яблунею у шкільному саду.

 

 

Інформаційне повідомлення "Психологічна сутність конфлікту, його цикли та причини виникнення".  (психолог)

Вправа "Портрет сучасного педагога".

Мета: "створити" портрет сучасного педагога.

Робота в групах. Вам необхідно по черзі назвати ті риси, які, на ваш погляд, повинні бути у сучасного педагога (три хвилини на опрацювання).

 

Підбиття підсумків та надання зворотного зв’язку в групах. Обговорення аналізу педагогічних конфліктів. За розглянутими прикладами вчителі пропонують класифікацію педагогічних конфліктів, з'ясовують їх вікові особливості. Формулюється висновок про особливості педагогічних конфліктів. Висловлюються побажання щодо удосконалення схеми безконфліктного спілкування педагога з учнем. 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Категорія: Мои статьи | Додав: TaNya (16.04.2011)
Переглядів: 713 | Рейтинг: 0.0/0 |
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: